User Tag List

Page 23 of 53 FirstFirst ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... LastLast
Results 375 to 391 of 890
  1. #375
    Regular Member
    Join Date
    May 2005
    Location
    China/Denmark
    Posts
    5,779
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    omg.. no wonder it's so so so slow. europe => usa => singapore => indonesia? seriously, indonesia should do something, haha rent europe backbone.

    yeah jem, i will come.. wait for me k?! no, too expensive to go..

  2. #376
    Regular Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Indonesia
    Posts
    5,893
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default Rain?!?

    Hi Yannie,

    I am in Singapore today. I tried to access Rian's club's website pbdjarum.com from here. Ouch. Takes soooo long... Now I understand your pain... But my experience in Indonesia was not like this. Very fast. Even from my copper-wire ridden house...

    On the other hand, accessing badmintoncentral is as fast here as it was in Indonesia... I wonder why that is so... Well, I am not an IT specialist, I'm not going to think about this for too long. Ha ha ha...

    RAIN....?!? that's a nice nickname for Rian. He often rains his opponents with smashes...

  3. #377
    Regular Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    indonesia
    Posts
    5,676
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Quote Originally Posted by Krisna View Post
    Hi Yannie,

    I am in Singapore today. I tried to access Rian's club's website pbdjarum.com from here. Ouch. Takes soooo long... Now I understand your pain... But my experience in Indonesia was not like this. Very fast. Even from my copper-wire ridden house...

    On the other hand, accessing badmintoncentral is as fast here as it was in Indonesia... I wonder why that is so... Well, I am not an IT specialist, I'm not going to think about this for too long. Ha ha ha...

    RAIN....?!? that's a nice nickname for Rian. He often rains his opponents with smashes...
    hmmm

    after inspecting www.pbdjarum.com :

    www.pbdjarum.com is hosting in local webhosting provider, http://www.modulindo.com (never heard before).. they're so cheap..

    i think modulindo doesn't have 1:1 (int:national) internet bandwith ratio, maybe it's 5:1 , so accessing from local (national) will be faster than from outside (interntl)

  4. #378
    Regular Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Indonesia
    Posts
    5,893
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Quote Originally Posted by yannie View Post
    yeah jem, i will come.. wait for me k?! no, too expensive to go..
    Yannie, ...Manila and Jakarta is not too far from Fuzhou. I read somewhere that you're from Fuzhou right? My father's side of the family came from Fuzhou too ....er 120 years ago... My dialect group is Hokchiu. But sadly I can't speak a word of it... I am a product of President Soeharto's "New Order" where they strongly discouraged people from speaking Mandarin...

    Most Chinese in Indonesia came from Fujian province. Many departed from Xiamen (Amoy)... Today the word Amoy becomes a slang word, when Indonesians refer to a Chinese looking young girl, they would say. "Look at that Amoy..." "There were a lot of Amoy-Amoy (many young Chinese girls)"

    Some of the richest Indonesian Billionares were from Fuqing (Hokchia) that's located not too far from Fuzhou. They include Sudono Salim a.k.a. Liem Sioe Liong and Rachman Halim a.k.a. Tjoa To Hing.

    I don't know where Rian's parents are from... One of them is Chinese Indonesian right? Actually 90% of Indonesians came from China. They either came 30 years ago or 100 years ago or 2000 years ago. Most come from Yunnan. Anyway, research have shown that Indonesians and Chinese are genetically 99.99% identical.

  5. #379
    Regular Member
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    manila, phil.
    Posts
    24
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    try yan.. haha or maybe i could go there.. nah.. I wish. hehe

  6. #380
    Regular Member
    Join Date
    May 2005
    Location
    China/Denmark
    Posts
    5,779
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Hi Krisna!

    See! Now you finally understand me.. And I think here in Europe, it takes even looonger time to access pbdjarum.com than in Singapore.. Sighhh..

    Really? When I was in China, accessing BC was quite fast too. Guess that goes for everywhere in the world? Hihihihihi..

    Hahaha RAIN! No!!! Rian & Rain, totally different.. Imagine Rian sing, dance and act.. FAINT. I think sometimes people make typo, then they will type Rain instead of Rian..

    Yeah, Fuzhou. Hahaha. Really? 120 years ago! Omg! Hokchiu = Fuzhou? Sounds similar.. In Fuzhou people speak Fuzhou Hua, and not Hokkien (Minnan hua = Min South language) as people do in most other places in the Fujian province.

    Arghhh.. Yup, I know most Chinese in Indonesia come from Fujian. Maybe I still have relatives in Indonesia.. but I don't know them. Hahaha..

    Amoy? Xiamen! Such a beautiful city, one of the most beautiful in China today.. 3-5 hours' drive from Fuzhou (depending on the traffic..)

    Fuqing! I've been there once or twice in my life! Hahaha, don't remember much.. but still have relatives there..

    Dunno where Rian's dad was from.. Maybe Fujian too.. Haha, I'm almost sure! You see Rian kinda looks like those typical Fujian guy.. Seriously, I didn't know he's only half Chinese until he told me.

  7. #381
    Regular Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Indonesia
    Posts
    5,893
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Quote Originally Posted by yannie View Post
    Yeah, Fuzhou. Hahaha. Really? 120 years ago! Omg! Hokchiu = Fuzhou? Sounds similar.. In Fuzhou people speak Fuzhou Hua, and not Hokkien (Minnan hua = Min South language) as people do in most other places in the Fujian province.
    Yes, Hokchiu dialect = Fuzhou Hua Wow, Yan, we might be related... but if we are, our family tree branched out circa 120 years ago...

    Since downloading from pbdjarum.com is so difficult for you, I promise I will upload any new interesting photos of Rian in the future...

  8. #382
    Regular Member
    Join Date
    May 2005
    Location
    China/Denmark
    Posts
    5,779
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Thanks Krisna. Kamsia. Xie Xie. Hehehe..

  9. #383
    Regular Member
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    manila, phil.
    Posts
    24
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default young rian.. haha

    look what i've found.. haha rian... 5 years ago. this was taken last 2002 in Asian Juniors Badminton Championship, KL, Malaysia. His partner then was Markis Kido (did I spelled it right?) if I'm not mistaken. haha sorry if the resolution is not good, i just scanned it.

  10. #384
    Regular Member
    Join Date
    May 2005
    Location
    China/Denmark
    Posts
    5,779
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Hahahaha.. Soooooo cute!! Really funny la.. at that time he didn't wear braces? Hahaha.. definitely cuter than now!!! LMAO!
    He said he met you in AJC in KL, right Jem? 5 years.. a long time!!!
    Yup, you spelled Markis Kido correctly!!! Haha.. Rian/Markis.. How far did they go in that tournament??

  11. #385
    Regular Member
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Jakarta to Singapore
    Posts
    478
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    LOL... No braces... That's the first thing that went thorugh your mind, huh, Yan??

  12. #386
    Regular Member
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    manila, phil.
    Posts
    24
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Quote Originally Posted by yannie View Post
    Hahahaha.. Soooooo cute!! Really funny la.. at that time he didn't wear braces? Hahaha.. definitely cuter than now!!! LMAO!
    He said he met you in AJC in KL, right Jem? 5 years.. a long time!!!
    Yup, you spelled Markis Kido correctly!!! Haha.. Rian/Markis.. How far did they go in that tournament??

    yup no braces.. haha. cuter than now.. yeah. haha he looks so innocent back then. lol. yup we met there.. long time ago. actually.. markis/rian.. i can't exactly recall how far they reached.. i think quarter or what.. i'm not sure. he said markis is his best friend. right??

  13. #387
    Regular Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Indonesia
    Posts
    5,893
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Quote Originally Posted by yannie View Post
    Hahahaha.. Soooooo cute!! Really funny la.. at that time he didn't wear braces? Hahaha.. definitely cuter than now!!! LMAO!
    Maybe after his braces are taken off, he will be even cuter because of better teeth formation...

  14. #388
    Regular Member ctjcad's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    u.s.a.
    Posts
    19,157
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default Were those pics..

    Quote Originally Posted by tiger_dyem View Post
    look what i've found.. haha rian... 5 years ago. this was taken last 2002 in Asian Juniors Badminton Championship, KL, Malaysia. His partner then was Markis Kido (did I spelled it right?) if I'm not mistaken. haha sorry if the resolution is not good, i just scanned it.
    ..taken at the same time??..How old was he at that time??..Rian, for his age, looked quite "muscular"(in shoulder and arm areas) in the one pic on the left..

  15. #389
    Regular Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Indonesia
    Posts
    5,893
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    I think these pictures have not been posted in this thread yet....








  16. #390
    Regular Member
    Join Date
    May 2005
    Location
    China/Denmark
    Posts
    5,779
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Default

    Hahaha.. dunno why but the first things I notice about him are always the braces, the left eyebrow and then his broad shoulders..

    Innocent, yeah.. but now?? Hahahaha. Markis is his best friend??? You know what's funny, a lot of Indonesian players claim they are Rian's BEST friend, but Rian always says they're his GOOD friend. Rian is popular.. Hahahaha.. He only said Sigit Budiarto is his best friend.

    Hmm.. in 2002.. must have been 17 years old.. yeah, quite muscular, I noticed that too..

    Thanks for the pics Krisna.. Luluk always looks the funniest..

  17. #391
    Regular Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Indonesia
    Posts
    5,893
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Unhappy Left eye brow...

    According to Chinese face reading, Rian's left eyebrow shape is an indicator that he will suffer one major setback in his life... It can be a parent's early death or major physical injury or major betrayal by a loved/trusted one or lost a lot of money or personal company bankruptcy etc.

    I am not wishing any of this will happen, but I am saying it as it is...

Page 23 of 53 FirstFirst ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... LastLast

Similar Threads

  1. Angga Pratama/Rian Agung Saputro
    By miksss in forum Indonesia Professional Players
    Replies: 149
    : 10-07-2014, 11:12 AM
  2. need info....
    By Surf30 in forum Singapore
    Replies: 4
    : 09-27-2005, 08:42 PM
  3. Need bag info
    By Dill in forum Badminton Bag
    Replies: 14
    : 09-02-2005, 03:48 PM
  4. Info on Cab 23
    By Zhi in forum Badminton Rackets / Equipment
    Replies: 3
    : 03-22-2003, 11:00 PM
  5. Need info
    By ants in forum Badminton Rackets / Equipment
    Replies: 0
    : 11-16-2002, 06:05 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •